Program edukacyjny i wychowawczy oparty jest na podstawie programowej MEN.
W naszej pracy korzystamy również z osiągnięć pedagogiki Montessori, której celem jest wychowanie samodzielnego, wierzącego we własne siły i przekonanego o swoich wartościach młodego człowieka, poprzez wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka, zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami, w relacjach ze światem przyrodniczym, społecznym i kulturowym.
Główne działy edukacji Montessori:
- życie praktyczne – przygotowanie dziecka do życia, praca nad samodzielnością, samoobsługa – jedzenie, ubieranie się, koordynacja i harmonia ruchu, samodzielne korzystanie z toalety itp.
- sensoryka – doskonalenie zmysłów wzroku, dotyku, słuchu, węchu i smaku, przygotowanie do aktywności w dziedzinie matematyki, języka, kultury
- edukacja matematyczna - doświadczanie pojęć matematycznych poprzez zabawę konkretnymi materiałami edukacyjnymi, rozwój „matematycznego umysłu”, poznanie prawdziwej natury operacji arytmetycznych
- edukacja językowa – wzbogacanie słownictwa, przygotowanie do czytania i pisania, sensoryczne i dźwiękowe rozpoznawanie liter, czytanie ze zrozumieniem
- edukacja kulturowa – geografia fizyczna, botanika, zoologia, historia, astronomia, ekologia, wielokulturowość
Zarówno w pedagogice Montessori jak i w celach naszego przedszkola ważnym elementem jest nauka języka obcego i wielokulturowość, założenia te realizujemy w codziennym bloku językowym. W naszym autorskim programie każdy miesiąc w roku poświęcony jest innemu krajowi, np miesiąc angielski, hiszpański, w trakcie którego poznajemy symbole tych krajów, ciekawe miejsca, ludzi, zabytki, tradycje np: pieczemy włoską pizzę, zapraszamy ciekawych gości,
Poza tym wykorzystujemy innowacyjne metody dydaktyczne m.in:
- symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania (wczesna nauka czytania wg prof. Jagody Cieszyńskiej)
- zabawy i ćwiczenia relaksacyjne, bajkoterapia
- metoda samodzielnych doświadczeń
- pedagogika zabawy – Klanza